15.06. Waszyngton (PAP/Reuters) – Świat sztuki poważnie traktuje amatorskie filmy zamieszczane na internetowym portalu YouTube. Prestiżowe muzea Guggenheima wraz z tym portalem ogłosiły w poniedziałek konkurs na najbardziej kreatywne nagrania wideo.
W konkursie "YouTube Play. Biennale wideo kreatywnego" zostanie wyłonionych 20 nagrań wideo z portalu, które 21 października będą miały jednoczesny pokaz w nowojorskim muzeum Guggenheima oraz w Bilbao, Berlinie i Wenecji.
"Internetowe wideo kreatywne jest dziś jedną z najbardziej innowacyjnych form osobistej wypowiedzi – powiedział dyrektor Fundacji Solomona R. Guggenheima, Richard Armstrong. – YouTube Play zademonstruje to, o czym może przekonać się każdy, kto używa komputera i ma dostęp do internetu".
Organizatorzy nie wykluczają również poszerzenia granic gatunku i samej idei, czym może być wideo.
"Nie chodzi przy tym o szukanie +nowości+, lecz szukanie tego, co dalej" – powiedziała wicedyrektor Fundacji Nancy Spector.
Konkurs jest otwarty dla profesjonalistów i amatorów, którzy do 31 lipca przedstawią nowe lub stare nagrania z ostatnich dwóch lat na Youtube.com/play. Filmy muszą mieć do 10 minut długości.
Można przedstawiać nagrania obejmujące animację, grafikę, filmiki narracyjne i prace nienarracyjne bądź całkowicie dowolne formy artystyczne na dowolny temat.
Z 200 finalistów, których filmy zostaną zamieszczone na stronie youtube.com/play, jury złożone z artystów, reżyserów, dizajnerów i muzyków wyłoni najlepszą dwudziestkę, godną pokazu w muzeach. (PAP)
klm/ mc/