Justyna Kowalska

Justyna Kowalska

Zycie
Justyna Kowalska jest polską kompozytorką, flecistką, a także pianistką i improwizatorką, która urodziła się w Katowicach 13 marca 1985 roku.
Już jako siedmiolatka uczyła się gry na fortepianie w Szkole Muzycznej w Katowicach. Jednak po czterech latach nauki skupiła się przede wszystkim na nauce gry na flecie poprzecznym. Do 2003 roku gra na instrumentach pochłaniała większość jej czasu. W 2004 roku zaczęła studia kompozytorskie, na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Aby pogłębić swoją wiedzę Justyna Kowalska brała również udział w licznych warsztatach i seminariach kompozytorskich w Polsce jak i w innych miastach europejskich.
Co ciekawe Kowalska nawiązała współpracę z katowicką Akademią Sztuk Pięknych, gdzie próbuje połączyć plastykę i muzykę. Zajmuje się również tworzeniem grafiki komputerowej.
Twórczość
Do najważniejszych kompozycji Justyny Kowalskiej zaliczyć możemy następujące utwory:
Wind of Future w III częściach na flet solo (2003-2008), Medytacja grzesznika [wersja I] na chór żeński (2004), Kwartet smyczkowy nr 1 (2004), Oto nadchodzi, zbliża się godzina wielkiego południa na orkiestrę symfoniczną (2005), A Light exists in Spring na kwartet smyczkowy (2005), Iluminacje na orkiestrę symfoniczną (2006), Sanctus na chór mieszany (2006), Kalejdoskop na klawesyn solo (2006), Psyche na akordeon solo (2006), Psyche [wersja II] na taśmę (2006), Cierń na 2 głosy, altówkę i fortepian do słów Tadeusza Różewicza (2006), Concerto w dwóch częściach na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2006), Muzyka do filmu-etiudy Trust me w reż. Szymona Gdowicza (2006-2007), Imo pectore na orkiestrę smyczkową (2007), Sanctus [wersja II] na 3 soprany, 3 alty, 4 tenory i 4 basy (2007), Contifonix na flet, fujarkę pasterską, taśmę i interpretację ruchową (2007), Apokalipsofonix na taśmę, 2 tuby i 2 puzony (2007), 27th century-screw’s factory na taśmę i 2 gitary basowe (2007), Domine Jesu Christe (Carlo Gesualdo in Memoriam) na chór mieszany (2008), Pięć błogosławieństw na organy solo (2008), Trzy błogosławieństwa na fortepian (2008), Palimpsest na orkiestrę symfoniczną (2008), Medytacja grzesznika [wersja II] na chór żeński (2008) oraz Missa Catedralis na chór mieszany i organy (2008).

Marta Kotas 2009-07-11