Biografia zmarłego Steve’a Jobsa sprzedaje się nie gorzej niż produkty Apple’a

Biografia zmarłego Steve’a Jobsa sprzedaje się nie gorzej niż produkty Apple’a

O zainteresowaniu książką było wiadomo na długo zanim się ukazała. Biografia pióra Waltera Isaacsona, byłego redaktora magazynu „Time”, stała się bestsellerem internetowej księgarni Amazon za sprawą zamówień w przedsprzedaży.

Po zaledwie tygodniowej obecności w księgarniach książka z wynikiem 379 tys. sprzedanych egzemplarzy trafia na listę 20 bestsellerów roku. Według zestawienia BookScan sporządzanego przez Instytut Nielsena biografia Jobsa sprzedała się w ciągu pierwszego tygodnia w trzykrotnie wyższej liczbie niż kolejna na liście bestsellerów książka – „The Litigators” Jogna Grishama. A warto dodać, że BookScan obejmuje swym monitoringiem jedynie trzy czwarte rynku USA.

Publikacja radzi sobie dobrze również na Wyspach. 37 645 sprzedanych kopii plasuje ją na piątym miejscu wśród najlepiej sprzedających się biografii od 1998 roku. W polskiej sieci Empik „Steve Jobs” zajmuje trzecią pozycję w rankingu Top 50.

Steve Jobs zmarł 5 października, co znacznie przyśpieszyło publikację napisanej przez Isaacsona biografii, która początkowo miała mieć premierę w 2012 roku.

Biografia oparta jest na ponad 40 wywiadach przeprowadzonych z Jobsem w ciągu ostatnich dwóch lat, jak również rozmowami z ponad setką związanych z nim osób: członkami rodziny, przyjaciółmi, wrogami, konkurentami i pracownikami. Wytwórnia Sony już zakupiła prawa do jej ekranizacji.(PAP Life)

jmy/ zig/