Konkurs Muzeów Guggenheima i YouTube na wideo

Konkurs Muzeów Guggenheima i YouTube na wideo

15.06. Waszyngton (PAP/Reuters) – Świat sztuki poważnie traktuje amatorskie filmy zamieszczane na internetowym portalu YouTube. Prestiżowe muzea Guggenheima wraz z tym portalem ogłosiły w poniedziałek konkurs na najbardziej kreatywne nagrania wideo.

W konkursie "YouTube Play. Biennale wideo kreatywnego" zostanie wyłonionych 20 nagrań wideo z portalu, które 21 października będą miały jednoczesny pokaz w nowojorskim muzeum Guggenheima oraz w Bilbao, Berlinie i Wenecji.

"Internetowe wideo kreatywne jest dziś jedną z najbardziej innowacyjnych form osobistej wypowiedzi – powiedział dyrektor Fundacji Solomona R. Guggenheima, Richard Armstrong. – YouTube Play zademonstruje to, o czym może przekonać się każdy, kto używa komputera i ma dostęp do internetu".

Organizatorzy nie wykluczają również poszerzenia granic gatunku i samej idei, czym może być wideo.

"Nie chodzi przy tym o szukanie +nowości+, lecz szukanie tego, co dalej" – powiedziała wicedyrektor Fundacji Nancy Spector.

Konkurs jest otwarty dla profesjonalistów i amatorów, którzy do 31 lipca przedstawią nowe lub stare nagrania z ostatnich dwóch lat na Youtube.com/play. Filmy muszą mieć do 10 minut długości.

Można przedstawiać nagrania obejmujące animację, grafikę, filmiki narracyjne i prace nienarracyjne bądź całkowicie dowolne formy artystyczne na dowolny temat.

Z 200 finalistów, których filmy zostaną zamieszczone na stronie youtube.com/play, jury złożone z artystów, reżyserów, dizajnerów i muzyków wyłoni najlepszą dwudziestkę, godną pokazu w muzeach. (PAP)

klm/ mc/

Share

Written by:

3 883 Posts

View All Posts
Follow Me :