Rafał Siwek – bas
Magdalena Andreew – sopran
Józef Kotowicz – organy
1. Mieczysław Surzyński (1886-1924) – "Capriccio" (organy solo)
2. Georg Frederic Haendel (1685-1759) – "Ombra mai fu?" z opery Xerxes
3. Johann Sebastian Bach – "Bist du bei mir"
4. Fryderyk Chopin/ Franciszek Liszt – Preludium e-moll (organy solo)
5. Felix Mendelssohn-Bartholdy – "Jerusalem" aria z oratorium "Paulus"
6. Vinzenco Bellini – "Casta Diva" z opery "Norma"
7. Gabriel Faure – "Pie Jesu" z Requiem
8. S. Lindblad (1958) – Rapsodia i Nokturen z cyklu Espanordica (organy solo)
9. Gospel – Swing low
10. Gaetano Donizetti (1797-1848) – Ave Maria (duet)
Rafał Siwek – bas. Jeden z najwybitniejszych polskich wokalistów młodego pokolenia. Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Jerzego Knetiga. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem Kałudiego Kałudowa. Jest laureatem międzynarodowych konkursów wokalnych: Moniuszkowskiego w Warszawie (2001), Belvedere w Wiedniu (2001) oraz Competizione dell’Opera w Dreźnie (2002). Od 2001 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej.
Artysta występował na wielu prestiżowych scenach operowych, takich jak: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Opera Królewska w Brukseli, Concertgebouw w Amsterdamie, Théâtre du Chatelet w Paryżu, a także w wielu teatrach we Włoszech, m.in. Opera Rzymska, Teatro Communale w Bolonii, Teatro Regio w Turynie, Teatro del Maggio Musicale we Florencji, Teatro Regio w Parmie oraz na festiwalach: w Arena di Verona, Torre del Lago, Savonlinna. Kreując swoje role operowe współpracował z wybitnymi śpiewakami (m.in. z Placido Domingo, José Curą, José van Damem, Juanem Ponsem, Leo Nuccim, Marcelo Alvarezem) i dyrygentami (m.in. Danielem Orenem, Semyonem Bychkovem, Claudio Simone, Gianluigi Gelmettim, Zubinem Mehtą).
Wykonując repertuar oratoryjno-kantatowy współpracował z Radio France Philharmonic Orchestra, Netherlands Radio Symphony Orchestra, Filarmonica Arturo Toscanini, Orkiestrą XVIII Wieku i czołowymi orkiestrami polskimi pod batutą m.in. Helmuta Rillinga, Fransa Brüggena, Lorina Maazela, Alberto Zeddy, Krzysztofa Pendereckiego. Rafała Siwka można usłyszeć w nagraniach Ubu Rex Pendereckiego (CD Accord), Edgara Pucciniego z Placido Domingo i Juanem Ponsem (Deutsche Grammophon), a także wielu dzieł Verdiego: Luizy Miller (Decca), Trubadura (DUX), Normy (Unitel), Requiem z Zubinem Mehtą i Lorinem Maazelem.
Magdalena Andreew-Siwek – sopran Absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie Haliny Słonickiej. Doskonaliła także swój głos na mistrzowskich u prof. Teresy Żylis-Gary, Hanny Lisowskiej, Alexandriny Milchevej, Ryszarda Karczykowskiego i Kałudiego Kałudowa.
Jest laureatka Konkursu Piosenki Francuskiej w Nidzicy (I nagroda, 1990) i Międzyuczelnianego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (III nagroda i nagrody specjalne, 1996). W latach 1997-99 współpracowała z Piwnicą Artystyczną Wandy Warskiej i Andrzeja Kurylewicza, występowała także na scenie Teatru Narodowego w spektaklach: Saragossa (1998) i Halka-Spinoza (1999). Od 2002 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie debiutowała jako Vitellia w Łaskawości Tytusa Mozarta. Ma w repertuarze: Micaëlę w Carmen Bizeta, Adinę w Napoju miłosnym Donizettiego, Hrabinę w Weselu Figara Mozarta, Musettę w Cyganerii Pucciniego i partię tytułową w Dydonie i Eneaszu Purcella. W repertuarze oratoryjno-kantatowym artystki znalazły się partie sopranowe w utworach Bacha (Magnificat), Beethovena (IX Symfonia), Haendla (Mesjasz), Mozarta (Requiem, Msza C-dur), Pergolesiego (Stabat Mater) i Schuberta (Msza G-dur) oraz pieśni Lutosławskiego, Poulenca i Szymanowskiego. Dla Polskiego Radia nagrywała utwory kompozytorów: Jacka Grudnia i Mariana Sawy; towarzyszyła też Kałudiemu Kałudowowi w nagraniu jego płyty zatytułowanej Ave Maria. Na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zadebiutowała partią Madamy Cortese w Podróży do Reims Rossiniego.
Józef Kotowicz. Białostocki organista i pedagog wykładający w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Białymstoku w zakresie gry na organach i improwizacji organowej. Jest także wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Białymstoku. Pełni również funkcję organisty w Kościele Św. Wojciecha w Białymstoku. Bierze udział w licznych krajowych festiwalach organowych, a także za granicą: wielokrotnie występował na prestiżowych festiwalach organowych w Szwecji, Danii, Finlandii, Słowacji, Niemczech i USA (dwukrotnie występował na Uniwersytecie Michigan), a także grał w Wilnie i Brześciu. Ma w swoim dorobku nagranie trzech płyt CD, w tym płyta ze muzyką skandynawską XX wieku.
Jest twórcą cyklu audycji radiowych poświęconych organom północno – wschodniej Polski. Od 1996 roku pełni funkcję kierownika artystycznego Katedralnych Koncertów Organowych w Białymstoku. Jest prezesem Białostockiego Stowarzyszenia Musica Sacra.
Opublikowano za zgodą http://www.moklegionowo.pl