02.07. Łódź (PAP) – Redaktorzy naczelni 11 łódzkich mediów wspólnie zatańczyli w czwartek…”Jezioro łabędzie”. Spotkali się na zabytkowym Księżym Młynie, żeby zagrać razem w filmie promującym starania Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 – informuje na swojej stronie internetowej łódzki magistrat.
Spot promujący Łódź jako ESK 2016 tworzy zespół artystów Se-Ma-Fora pod kierunkiem młodej reżyserski filmów animowanych Balbiny Bruszewskiej. Film powstaje przy pomocy aparatu fotograficznego. Metodą poklatkową przygotowywane są sekwencję,
w których bohaterowie mechanicznymi ruchami poruszają się w rytm muzyki.
„Mieliśmy zrobić ciąg zdjęć, które po zestawieniu na ekranie dadzą wrażenie,
że zatańczyliśmy figury z 'Jeziora łabędziego’. To niesłychane, że to ujęcie będzie trwać trzy sekundy, a my pozowaliśmy przez około godzinę i to podobno było ekspresowe tempo” – mówiła po zakończeniu zdjęć szefowa łódzkiej „Gazety Wyborczej”
Barbara Piegdoń-Adamczyk.
Do szefów łódzkich mediów dołączył również prezydent Łodzi Tomasz Sadzyński. Pod kierunkiem reżyserki, w towarzystwie dziewcząt z Centrum Kultury Młodych, także
on wykonał znaną wszystkim sekwencję słynnego baletu. Później przed kamerami mogli wystąpić wszyscy chętni łodzianie.
Efektem końcowym będzie trwający około minuty łódzki klip. „Wszyscy byli grzeczni, cierpliwi i sprawowali się nadzwyczajnie. Bardzo sprawnie udało się nam nakręcić pierwszą scenę do łódzkiego 'Jeziora łabędziego'” – zapewniała Balbina Bruszewska. (PAP Life)
szu/ zig/