W związku z objęciem przez nasz kraj od piątku prezydencji, LOT wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną przygotowali specjalny projekt promocyjny.
„Najnowszy samolot Embraer 195, który dołączył do naszej floty w ubiegłym tygodniu, przez rok będzie promował Polskę w specjalnym malowaniu” – powiedział w czwartek prezes PLL LOT Marcin Piróg. Dodał, że maszyna w swój pierwszy rejs uda się w piątek rano do Wrocławia, a następnie do Brukseli.
Na łącznej powierzchni samolotu 84,8 m kw. została zamieszczona grafika z hasłem promocyjnym „Move Your Imagination” („Porusz swoją wyobraźnię” – PAP). Grafika odwołuje się do najnowszych światowych trendów designerskich w sztuce nowoczesnej. Oprócz motywów zaczerpniętych z naszej kultury i folkloru, można na niej znaleźć też odniesienia do aktywności fizycznej i turystyki, jak np. rower czy kajak.
Jak powiedział Piróg, przewoźnik, który wykonuje średnio ponad 120 różnych rejsów dziennie oraz przewozi ponad 4,5 mln pasażerów rocznie, ma duże możliwości dotarcia z przekazem reklamowym do bardzo dużej liczby odbiorców. Z danych linii wynika, że rocznie LOT przewozi do Londynu 67 mln pasażerów, do Paryża – 58 mln, Frankfurtu – 53 mln, a do Brukseli – 17 mln osób.
„Ważnym kontekstem jest nasze przewodnictwo, ale także Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro2012. Poprzez akcentowanie tych wydarzeń, będą realizowane działania promocyjne, pokazujące nasz potencjał turystyczny. Chcemy przełamywać stereotypy na nasz temat i pokazać, że Polska jest krajem tętniącym życiem, oryginalnym i nowoczesnym, a jego mieszkańcy są spontaniczni, gościnni i otwarci” – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
8 czerwca br., w ramach realizowanego ze środków unijnych projektu „Promujemy Polskę Razem” ruszyła multimedialna kampania promująca polską turystykę za granicą.(PAP)
aop/ mki/ jbr/