„Chcemy stanowić otwartą platformę wyrażania opinii, prowadzić dyskurs filmowy we wszystkich jego odmianach” – mówi Michał Walkiewicz, szef działu publicystyki Filmwebu. „Będziemy pisać o kinie zajmująco, inteligentnie, krytycznie, z pazurem. Pochylać się nad tematami, których inni się wstydzą, rozprawiać na nowo o tych, które +zmumifikowano+ na przestrzeni lat za pomocą zachowawczych tekstów” – dodaje Walkiewicz.
Stałe cykle magazynu będą dotyczyć między innymi Hollywoodu, klasyki, filmowego eksperymentu, jak również kina klasy B i seriali. Teksty piszą stali współpracownicy i redaktorzy Filmwebu, ale łamy są również otwarte dla autorów z zewnątrz, którzy chcą skonfrontować swoje myślenie o kinie z największą w Polsce internetową społecznością miłośników kina.
Filmweb już od dłuższego czasu rozwija dział publicystyczny. Do pogłębionych tekstów miesięcznie docierają dziesiątki tysięcy użytkowników. Powodzeniem społeczności Filmwebu cieszą się nie tylko analizy dotyczące tematów popularnych, ale również niszowych. „Otrzymywaliśmy wiele sygnałów od naszych użytkowników, że taka wydzielona część poświęcona publicystyce jest potrzebna. Wydaje się nam, że nie ma podobnej propozycji wydawniczej na polskim rynku – ambitnej i docierającej do szerokiej publiczności” – stwierdza Marcin Pietrzyk, redaktor naczelny Filmwebu.
„Internet daje niepowtarzalną szansę konfrontowania ze sobą różnorodnych opinii. Chcemy powiększać grupę czytelników Filmweb24, by jeszcze więcej kinomanów wraz z nami poszerzało swoje filmowe kompetencje. Dzięki licznej grupie użytkowników Filmweb jest idealnym medium do popularyzowania wiedzy filmowej” – mówi Walkiewicz.
Filmweb jest największym w Polsce i drugim w Europie portalem filmowym, a jego zasięg stale rośnie. Jest nie tylko drugą największą bazą filmową na świecie, ale również pierwszym źródłem informacji o filmie w polskim internecie. (PAP Life)
dog/ dki/