Marek Kuczyński

Marek Kuczyński

Zycie
Marek Kuczyński jest polskim kompozytorem urodzonym 11 lipca 1967 roku w Gdańsku. Studiował grę na gitarze na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Obecnie współpracuje z największymi polskimi i zagranicznymi zespołami.

Nagrody
Marek Kuczyński za swoją działalność kompozytorską otrzymał wiele nagród i wyróżnień, a do najważniejszych z nich zaliczyć należy przede wszystkim: nagrodę główną w konkursie na Hejnał Tysiąclecia Gdańska (1997), Złote Lwy Gdańskie na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (1998), Nagrodę Wojewody Pomorskiego (1998), Pomorską Nagrodę Artystyczną (1999), Złotą Maskę (2001), a także nagrodę na XXVI Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska 2001”.

Twórczość
Do najważniejszych kompozycji Marka Kuczyńskiego zaliczyć należy skomponowanie muzyki do takich filmów i sztuk jak: Muzyka do filmu Marian Kołodziej w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1993), Muzyka do filmu Hugon Lasecki w reż. Anny Marii Mydlarskiej (1994), Muzyka do filmu Lindsay Anderson w reż. Anny Marii Mydlarskiej (1994), Muzyka do sztuki Bóg w reż. Mirosława Borka (1994), Muzyka do sztuki Szklana klatka w reż. Mirosława Borka (1994), Muzyka do sztuki Stroiciel w reż. Pawła Chmielewskiego (1994), Kamień na kamieniu, suita orkiestrowa (1995), Muzyka do filmu Kamień na kamieniu w reż. Ryszarda Bera (1995), Muzyka do filmu Siedem grzechów głównych po góralsku w reż. Adama Kinaszewskiego (1995), Muzyka do filmu Gdańsk jakiego nie znamy w reż. Sławomira Pultyna i Jarosława Rybickiego (1995), Muzyka do filmu Wokół Memlinga w reż. Anny Marii Mydlarskiej (1995), Muzyka do filmu Paryż, Paryż… zmierzch emigracji w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1995), Muzyka do sztuki Słowik Warszawy w reż. Ryszarda Bera (1995), Muzyka do sztuki Koriolan w reż. Mirosława Borka (1995), Muzyka do filmu Był sobie Gdańsk w reż. Jacka Sarnackiego (1996), Muzyka do filmu Tamtego roku w Patriot Hills w reż. Jerzego Surdela (1996), Muzyka do filmu Amerykański brzeg Leopolda Tyrmanda w reż. Stefana Chazbijewicza (1996), Muzyka do filmu Sopockie lata w reż. Anny Marii Mydlarskiej (1996), Muzyka do filmu Podróże Olgi Tokarczuk w reż. Ewy Pytki (1996), Muzyka do filmu Non possumus – polityczna historia Kościoła w reż. Bogdana Łoszewskiego (1997), Muzyka do filmu Gdańsk 997-1997 w reż. Ewy Pytki (1997), Muzyka do filmu Śladami Św. Wojciecha w reż. Andrzeja Gajewskiego (1997), Muzyka do filmu Jan Saudek – czeski fotograf w reż. Sławomira Pultyna i Jarosława Rybickiego (1997), Muzyka do filmu Pod znakiem orła, pod znakiem gryfa w reż. Anny Marii Mydlarskiej (1997), Muzyka do filmu Zapomniany przyjaciel – rzecz o Herbercie Hooverze w reż. Katarzyny Kwiatkowskiej (1997), Muzyka do sztuki Bohater naszego świata w reż. Johna Millingtona Synge i Ryszarda Bera (1997), Muzyka do filmu Cudze szczęście (Unser fremdes Kind) w reż. Mirosława Borka (1998), Cudze szczęście (Unser fremdes Kind), suita na saksofon, fortepian i orkiestrę (1998), Muzyka do filmu Ołtarze papieskie w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1998), Muzyka do filmu I w Ostrej świecisz Bramie w reż. Ryszarda Bera (1998), Muzyka do filmu Roman Opałka – czas artysty, czas sztuki w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1998), Muzyka do sztuki Wynalazek miłości w reż. Toma Stopparda i Krzysztofa Babickiego (1998), Msza Kaszubska na sopran, saksofon, chór i orkiestrę (1999), Muzyka do filmu Od małego być mniejszym w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1999), Muzyka do filmu Przestrzeń oczekiwania w reż. Anny Marii Mydlarskiej i Jacka Mydlarskiego (1999), Muzyka do filmu Dwa ołtarze, dwie pielgrzymki – Polacy 1989-1999 w reż. Ewy Pytki (1999), Muzyka do filmu Młodopolacy w reż. Sławomira Pultyna i Jarosława Rybickiego (1999), Muzyka do sztuki Intryga i miłość w reż. Fryderyka Schillera i Krzysztofa Babickiego (1999), Muzyka do sztuki Biedermann i podpalacze w reż. Maxa Frischa i Krzysztofa Babickiego (1999), Muzyka do sztuki Alicja w krainie czarów w reż. Lewisa Carrolla i Stefana Chazbijewicza (1999), Muzyka do sztuki Arkadia [wersja I] w reż. Toma Stopparda i Krzysztofa Babickiego (1999), Muzyka do filmu The Assignment w reż. Mirona Bilskiego (2000), Credo na sopran, saksofon, chór i orkiestrę (2000), Muzyka do filmu Długa przerwa w reż. Mirosława Borka (2000), Muzyka do sztuki Wyzwolenie w reż. Krzysztofa Babickiego (2000), Muzyka do sztuki Diabelskie nasienie w reż. Krzysztofa Babickiego (2000), Muzyka do sztuki Wróżby kumaka w reż. Krzysztofa Babickiego (2000), Muzyka do sztuki Święty grzech w reż. Bogdana Toszy (2000), Muzyka do filmu Kosmiczna gra w reż. Roberta Turły (2000), Muzyka do filmu Między nami bocianami (The Stork Stories) (2000-2004), Muzyka do filmu Modelki w reż. Nono Dragovica (2001), Canticun Canticorum. Część I na saksofon i chór (2001), Muzyka do filmu Góral w sutannie w reż. Adama Kinaszewskiego (2001), Muzyka do sztuki Tragedia o bogaczu i łazarzu w reż. Krzysztofa Babickiego (2001), Muzyka do sztuki Kąpielisko Ostrów w reż. Krzysztofa Babickiego (2001), Muzyka do sztuki Requiem dla gospodyni w reż. Bogdana Toszy (2001), Muzyka do sztuki Dziady w reż. Krzysztofa Babickiego (2001), Wyzwolenie, suita na orkiestrę (2001), Muzyka do filmu Spróbuj uwierzyć w reż. Jędrzeja Dudkiewicza (2001-2002), Koncert na klarnet i orkiestrę smyczkową (2002), Muzyka do sztuki Sędziowie w reż. Krzysztofa Babickiego (2002), Canticun Canticorum. Część II na wiolonczelę i chór (2002), Muzyka do filmu Krótka historia dobroczynności Robert Turły (2002), Muzyka do sztuki Kopenhaga w reż. Krzysztofa Babickiego (2002), Muzyka do sztuki Pułapka w reż. Krzysztofa Babickiego (2002), Muzyka do sztuki Biesy w reż. Krzysztofa Babickiego (2002), Muzyka do filmu Mosty miłości w reż. Mirosława Borka (2002), Muzyka do sztuki Caligula w reż. Krzysztofa Babickiego (2003), Muzyka do sztuki Historie miłosne dla dorosłych w reż. Igora Michalskiego (2003), Muzyka do sztuki Don Carlos w reż. Krzysztofa Babickiego (2003), Muzyka do sztuki Operetka w reż. Krzysztofa Babickiego (2003), Muzyka do filmu Słup w reż. Mariusza Sławińskiego (2003), Muzyka do sztuki Szkarłatna wyspa w reż. Krzysztofa Babickiego (2004), Muzyka do sztuki Polityka w reż. Eugeniusza Korina (2004), Muzyka do sztuki Hamlet w reż. Krzysztofa Babickiego (2004), Muzyka do filmu Lodowa góra w reż. Roberta Turły (2004), Muzyka do filmu Pensjonat pod różą w reż. Mirosława Borka i Macieja Wojtyszki (2004-2005), Muzyka do sztuki Arkadia [wersja II] w reż. Krzysztofa Babickiego (2005), Oratorium Gdańskie na sopran, tenor, saksofon, chór chłopięcy, chór mieszany i orkiestrę (2005), Muzyka do sztuki Demokracja w reż. Krzysztofa Babickiego (2005), Muzyka do sztuki Najlepsze lata panny Jean Brodie w reż. Krzysztofa Babickiego (2005), Muzyka do filmu Bezpieka – pretorianie komunizmu w reż. Bogdana Łoszewskiego (2005), Muzyka do sztuki Opowieści o zwyczajnym szaleństwie w reż. Krzysztofa Babickiego (2005), Muzyka do filmu O królewnie zaklętej w żabę w reż. Roberta Turły (2005) oraz Muzyka do sztuki Parawany w reż. Krzysztofa Babickiego (2006).

Marta Kotas 2009-07-08