Amerykański magazyn muzyczny „Billboard” ogłosił we wtorek, że „Born This Way” zadebiutował na samym szczycie listy przebojów „Billboard 200”. Album jest 17. odnotowanym krążkiem w historii sprzedaży muzyki, który rozszedł się w milionie egzemplarzy w ciągu pierwszego tygodnia od premiery.
Sukces „Born This Way” Lady Gaga z pewnością w dużej mierze zawdzięcza serwisowi Amazon.com, na którym przez dwa dni standardowy album Gagi w zapisie cyfrowym oferowany był za jedyne 99 centów.
Promocja miała zachęcić do dalszych zakupów w sieci, a dla samej piosenkarki ten zabieg marketingowy sprawił, że „Born This Way” jest na dobrej drodze do pobicia kolejnego rekordu sprzedaży.
W dniach promocji tysiące fanów skandalizującej artystki weszło do sieci, by ściągnąć 14 utworów składających się na „Born This Way”. Wielu z nich napotkało trudności w pobraniu wszystkich plików z powodu przeciążenia serwerów.
Szacuje się, że drogą elektroniczną sprzedano około 662 tys.płyt „Born This Way”, z czego ponad 440 tys. egzemplarzy na stronie Amazon.com.(PAP Life)
azu/ dki/
(news.yahoo.com)
