Zycie
Anna Ignatowicz – Glińska jest polską kompozytorką pochodzącą z Warszawy. Urodziła się 26 maja 1968 roku.
W Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina uczyła się improwizacji fortepianowej. Po zakończeniu nauki podjęła studia z zakresu kompozycji w Akademii Muzycznej w Warszawie, które ukończyła w 1996 roku.
Anna Ignatowicz – Glińska należy do: Związku Kompozytorów Polskich, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz Stowarzyszenia Pedagogów i Miłośników Rytmiki.
Jej dodatkowym zajęciem jest prowadzenie zajęć z zakresu instrumentacji, propedeutyki kompozycji oraz czytania partytur w warszawskiej Akademii Muzycznej, a także w Zespole Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczy improwizacji i propedeutyki kompozycji.
Dodatkowo zajmuje się również działalnością publicystyczną, a jej teksty ukazują się w: Zeszytach Naukowych Akademii Muzycznej w Warszawie, „Ruchu Muzycznego” oraz „Życiu Muzycznym”.
Twórczość
Do najważniejszych kompozycji Anny Ignatowicz – Glińskiej zaliczyć należy przede wszystkim utwory takie jak: Spod, sponad, spomiędzy… na dwa fortepiany (1990), Pętla na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1991-93), Zapis nieważnych zdarzeń na saksofon sopranowy i klawesyn (1992), Anaria na taśmę (1992), Znaki magiczne na klarnet, wiolonczelę i fortepian (nowa wersja) (1992-2006), Nicowanie zamkniętych przestrzeni na orkiestrę symfoniczną (1993), Cisza podziurawiona roztargnieniem na dwie marimby (1993), Bagba [wersja I] na trio perkusyjne (1993), Rondo na taśmę (1993), więc… Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994), Hałas czasu i wnętrze ciszy na kwartet smyczkowy (1994), Oddzielne lądy na saksofon altowy, skrzypce i gitarę (1994), Stabat Mater na chór mieszany a cappella (1995), Naśladowanie ciepła na klawesyn (1995), Ślady niepewności na klawesyn i organy (1995), i… jak szkło na trąbkę i marimbę (1995), Czy to tak? na baryton i dwie perkusje (1996), Nic nie ubyło niczego na organy (1996), To tylko czas… na trąbkę, perkusję i taśmę (1996), Concerto breve na perkusję i orkiestrę symfoniczną (1996), Kto tam puka, czego chce? na dwie perkusje, dwie grupy dzieci, publiczność i światła (1998), Z kawałków pierwszej odzieży na orkiestrę kameralną (1998), Partita na skrzypce i smyczki (1999), Partita nr 2 na skrzypce solo (2000), Toccata na marimbę (2001), Kołysanka dla A. na fortepian solo (2003), Passacaglia na marimbę i wibrafon (2003), Bagba [wersja II] na trio perkusyjne (2003), Znak moich czasów na chór mieszany (2003), Kwartet smyczkowy „Mgnienia” (nowa wersja) (2003-2008), Sinfonia na trąbkę i organy (2004), Aria da Capo na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2006), Koncert podwójny na dwie perkusje i orkiestrę symfoniczną (2006-2008), NasłuchiwAnie na flet i fortepian, dla młodego flecisty (2007), Koncert na marimbę, trąbkę i smyczki, cz.I – Andantino sostenuto (2007), nAdAl na fortepian (2007) oraz FORT U na zestaw perkusyjny i fortepian totalny, dla duetu młodych wykonawców (2008).
Marta Kotas 2009-07-11