VI Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej
koncerty w kościele Ducha Świętego w Legionowie, ul. ks. J. Schabowskiego 2
Patronat honorowy
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Marszałek Województwa Mazowieckiego
Arcybiskup Henryk Hoser – Ordynariusz Diecezji warszawsko-Praskiej
Prezydent Miasta Legionowo
Dyrektor Artystyczny Festiwalu – Jan Bokszczanin
1 SIERPNIA 2010, godz. 18.45
Wykonawcy:
Jan Bokszczanin – organy
CONCERTO AVENNA – Andrzej Mysiński – dyrygent
PROGRAM:
1. Johann Sebastian Bach – Fantazja i fuga g-moll (organy solo)
2. Wolfgang Amadeus Mozart – Eine kleine Nachtmusik (KV 525) – Serenada na orkiestrę smyczkową G-dur nr 13
– Allegro
– Romanca (Andante)
– Menuet (Allegretto)
– Rondo (Allegro)
3. Francis Poulenc – Koncert na organy, orkiestrę smyczkową i kotły g-moll
Jan Bokszczanin (ur. 1974, Astrachań, Rosja), organista.
W 2000 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Joachima Grubicha. W latach 2002-2003 był stypendystą doktoranckim w University of North Texas (USA) prof. Jesse E. Eschbacha. W roku 2006 uzyskał stopień doktora sztuki. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Guy Bovet (Szwajcaria), James David Christie (USA), Aleksander Fisejski (Rosja), Bernhard Hass (Niemcy), Zsigmont Szathmary (Węgry) oraz Harald Vogel (Niemcy).
Koncertuje w kraju i za granicą (Białoruś, Dania, Finlandia, Litwa, Niemcy, Rosja oraz USA). Współpracuje z wieloma zespołami kameralnymi i orkiestrami, m. in. z Concerto Avenna, Camerata Vistula, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Państwową Akademicką Orkiestrą Symfoniczną Republiki Białoruskiej. Jan Bokszczanin nagrał dziesięć płyt CD z muzyką organową dla wytwórni: Acte Prealable, DUX, Hi-Fi i Muzyka – ARMS Records oraz Musica Sacra Edition. Jedna z nich otrzymała I nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmów i Multimediów – Niepokalanów 2000, a dwie inne były nominowane do nagrody Fryderyki.
Jan Bokszczanin jest autorem książki Geneza i tradycje rosyjskiej muzyki organowej, (Warszawa 2001), a także redaktorem kilku dodatków nutowych zamieszczonych w periodyku Liturgia Sacra. Pod jego redakcją w wydawnictwie "Polihymnia" w Lublinie ukazały się cztery zeszyty z utworami Mariana Sawy (2007, 2008). Od kilku lat jest członkiem zarządu Towarzystwa im. Mariana Sawy. Wielu współczesnych kompozytorów pisało dla niego swoje utwory, m.in.: Marian Sawa, Adam Sławiński, Miłosz Bembinow, Dariusz Przybylski, Krzysztof Herdzin, Ryszard Borowski. Marian Sawa dedykował mu osiem z jedenastu skomponowanych dla niego utworów. Jan Bokszczanin jest dyrektorem artystycznym Legionowskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej, Praskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej (Warszawa – Katedra Warszawsko-Praska) oraz kilku innych cykli koncertowych.
Warszawscy Soliści CONCERTO AVENNA powstali w 1985 roku z inicjatywy klawesynisty Władysława Kłosiewicza i kontrabasisty Andrzeja Mysińskiego. W skład zespołu weszli wybitni muzycy, absolwenci i wykładowcy Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, a także dawni członkowie Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka. Orkiestra specjalizowała się w interpretacji muzyki baroku zachowując typowe dla niej środki artykulacyjne, dynamiczne, kolorystyczne, kontrolowane vibrato, realizację tempa. Zderzenie estetyki brzmieniowej baroku ze współczesnym instrumentarium dało niecodzienne, zaskakujące efekty artystyczne, z jednej strony aprobowane i podziwiane przez słuchaczy, z drugiej zaś uważane za co najmniej kontrowersyjne.
Orkiestra współpracuje stale z wybitnymi solistami krajowymi i zagranicznymi, m.in. z E.Chojnacką, J.Rappé, O.Pasiecznik, A.Hiolskim, E.Małas-Godlewską W.Kłosiewiczem, M.Toporowskim, K.Wroniszewskim, T.Strahlem, A.Kruszewskim, K.A.Kulką, K.Jakowiczem, P.Pławnerem, P.Stadlerem, K.Danczowską, I.Monighetti, D.Szafranem, A.Daltonem, P.Romero, E.Kirkby, M.Chance, P.Esswoodem, M.Petri.
Concerto Avenna ma w swoim repertuarze ponad 120 utworów muzyki barokowej, w tym dzieła włoskiego baroku (Vivaldi, Corelli, Albinoni, Locatelli), dzieła Haendla i Bacha, a także utwory polskiego baroku (Jarzębski, Mielczewski, Szarzyński). Posiada także w swoim repertuarze utwory pisane specjalnie dla niej przez polskich kompozytorów współczesnych (Wielecki, Kurylewicz, Matuszczak, Buczyński, Olkuśnik, Konowalski i inni).
Orkiestra znana jest w kraju i zagranicą z licznych nagrań radiowych i telewizyjnych, a także koncertów, które przyniosły jej szereg entuzjastycznych recenzji. Odbyła szereg podróży koncertowych występując m.in. w b. Czechosłowacji, Bułgarii, Rumunii, b. Jugosławii, Danii, Norwegii, Niemczech, Anglii, Francji, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Turcji, Japonii, ZEA, Meksyku, USA. Występowała na liczących się festiwalach muzycznych m.in. w Londynie, Bergen, Pradze, Berlinie, Istanbule, Schleswig-Holstein Musik Festival, Vessby Music Festival, Cervantino Music Festival. Nagrała dla krajowych i zagranicznych wytwórni fonograficznych 34 CD`s.
W 1990 roku Concerto Avenna została uhonorowana nagrodą Wojewody Warszawskiego za wybitne osiągnięcia w wykonawstwie i propagowaniu muzyki baroku. Concerto Avenna sponsorowana jest przez m.st. Warszawę oraz Ministerstwo Kultury. Kierownikiem artystycznym orkiestry jest Andrzej Mysiński.
8 SIERPNIA 2010, godz. 18.45
Robert Brodacki (Szwecja) – organy
1. Marian Sawa – "Dyptyk Warszawski"
2. Johann Sebastian Bach / Alexandre Guilmant – Sinfonia z Kantaty nr 29 "Wir danken dir, Gott, wir danken dir"
3. Mons Leidvin Takle (1947) – "Kirken den er et gammelt hus"
– "Meditasjon"
– "Amazing grace"
– "Hymn to Freedom"
GLASS DUO – harfa szklana
1. Wolfgang Amadeus Mozart – II cz. Koncertu fortepianowego C-dur KV 467
2. Jan Sebastian Bach – Inwencja dwugłosowa nr 8
3. Edward Grieg – Peer Gynt (fragm. Poranek i Taniec Anitry)
4. Piotr Czajkowski – Taniec Wieszczki Cukrowej
5. Jan Sebastian Bach – Toccata i fuga d-moll
Robert Brodacki ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie organów prof. J. Grubicha. Swoje studia muzyczne uzupełniał na kursach mistrzowskich w Amriswil (Szwajcaria) i w Warszawie pod kierunkiem profesorów Daniela Rotha, Michaela Schneidera i Guy Boveta.Od 1977 r. prowadzi intensywną działalność artystyczną, obejmującą liczne koncerty w Polsce, Austrii, Niemczech, Finlandii, Danii, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii, Włoszech i Rosji. Brał udział w międzynarodowych festiwalach muzyki organowej w kraju i za granicą. Nagrywał dla PR i Radio Suisse Romande w Genewie, a także dla TVP i TV Rosyjskiej Irkuck. W latach 1980-84 współpracował jako solista z Filharmonią Narodową oraz Orkiestrą Św. Antoniego z Padwy przy Ambasadzie USA w Warszawie.We wrześniu 1978 roku został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Organowego w Manchester. W maju 1979 r. otrzymał wyróżnienie I stopnia na XXXI Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Praska Wiosna".
W latach 1981-84 pracował jako wykładowca gry organowej w Akademii Muzycznej w Warszawie, prowadząc jednocześnie klasę organów w tamtejszej PSM II st. im. J. Elsnera. W latach 1985-94 prowadził klasę organów w Instytucie Muzykologii KUL. Od 1994 r. był nauczycielem gry organowej w PSM I i II st. im. K. Lipińskiego w Lublinie.W maju 1996 r., w wyniku przewodu kwalifikacyjnego przeprowadzonego na Wydziale Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, otrzymał tytuł adiunkta I stopnia w zakresie gry na organach.
W latach 1997-99 piastował stanowisko organisty i konsultanta artystycznego Państwowej Filharmonii Lubelskiej. W latach 1984-92 pracował na stanowisku organisty Archikatedry Św. Jana w Lublinie. W czerwcu 1987 r. towarzyszył wizycie Ojca Św. Jana Pawła II w Lublinie, grając na wszystkich trzech nabożeństwach z Jego udziałem.Od. listopada 1998 roku był organistą kościoła św. Tadeusza w Lublinie, a od lipca 2002 r. – organistą kościoła Salezjanów w Lublinie.Od 2007 roku mieszka w Szwecji gdzie piastuje stanowisko głównego organisty w Sollefteĺ.
Glass Duo – artyści z Gdańska propagują muzykę klasyczną za sprawą dość nietypowego i zarazem niezwykle rzadkiego dziś instrumentu – szklanej harfy. Tworzący duet wykonawcy odwołują się do jego ciekawych dziejów, wskrzeszając jednocześnie starą, zapomnianą już tradycję. W swym repertuarze muzycy mają kompozycje zarówno takich mistrzów jak Bach, Mozart, utwory pisane ręką Czajkowskiego, Musorgskiego, Bartoka, czy wreszcie Chopina i Szymanowskiego.
Szklana harfa GLASS DUO jest największym profesjonalnym instrumentem tego typu na świecie. Zespół jest jedynym tego typu profesjonalnym wykonawcą w Polsce, jednym z nielicznych na świecie. Bierze udział w festiwalach muzycznych, produkcjach telewizyjnych, dokonuje prawykonań utworów specjalnie dla zespołu pisanych, grywa samodzielnie oraz z towarzyszeniem przeróżnych zespołów czy orkiestr, również symfonicznych. Współpracował m.in. z zespołami tej rangi, co orkiestra Filharmonii Narodowej i kompozytorami tego formatu, co Zbigniew Preisner.
Muzyka nagrana przez GLASS DUO wykorzystywana jest w spektaklach granych na deskach m.in. Teatru im Stefana Jaracza w Łodzi (Ślub Witolda Gombrowicza), czy Teatru Nowego w Słupsku (Dziady Adama Mickiewicza).
Zespół brał udział m. in. w: "Singapore Festival of Arts" w Singapurze, "Altstadtherbst Kulturfestival Duesseldorf" w Niemczech, Internationaal Festival van Vlaanderen Gent w Belgii, "Klaipeda Music Spring" na Litwie, International Easter Music Festival "RESUREXIT" na Litwie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień", "Musik i Glasriket" w Szwecji, "Dniach Muzyki Karola Szymanowskiego" w Zakopanem, Festiwalu "Chopiniana" w Warszawie, Międzynarodowym Festiwalu Bachowskim w Rosji, Międzynarodowym Festiwalu "Mozartiana" w Gdańsku, Międzynarodowych Spotkaniach "Percussion Solo and in a Band" w Koszalinie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki w Możejkach na Litwie?Muzycy GLASS DUO mają na swym koncie również współpracę z Instytutami Polskimi, oraz innymi placówkami dyplomatycznymi, na których zaproszenie odwiedzili m.in. Sofię, Warnę, Bukareszt, Hunedoarę, Dusseldorf, czy Brukselę.
15 SIERPNIA 2010, godz. 18.45
Marek Kudlicki (Wiedeń) – organy
1. Andrea Gabrieli (1510-1586) – Toccata primi toni
2. Wilhelm Friedemann Bach (1710-1784) – Preludium chorałowe "Durch Adams Fall"
3. Wilhelm Friedemann Bach – Fuga F-dur
4. Fryderyk Chopin (1810-1849) – Preludium e-moll op. 28 nr 4
5. Fryderyk Chopin – Preludium h-moll op. 28 nr 6
6. Samuel Barber (1910-1981) – Adagio na smyczki
7. Robert Schumann (1810-1856) – Fuga nr 6 z cylku "Sześciu fug na temat B-A-C-H" op. 60
8. Bronisław K. Przybylski (ur. 1941) – "Rota" – Passacaglia na temat Feliksa Nowowiejskiego (w tym roku obchodzimy 100-lecie powstania "Roty" (1910))
CON FORZA – kwintet smyczkowy w składzie:
Michał Jarmuła – I skrzypce,
Katarzyna Paciorkiewicz-Jarmuła – II skrzypce,
Marta Więcławska-Tkaczyk – altówka,
Maciej Skowroński – wiolonczela,
Tomasz Prawdzik – kontrabas
1. Fryderyk Chopin – Mazurek op.7 nr 4 opracowanie na kwartet smyczkowy
2. Anonim Polski – Symphonia de Nativitate
– Allegro
– Andante
– Allegro
3. Ignacy Zalewski – "Fantazja Legionowska"
4. Georg Frederic Haendel – fragmenty z "Muzyki na Wodzie"
Marek Kudlicki urodził się w Tomaszowie Lubelskim. Po ukończeniu Państwowego Liceum Muzycznego w Lublinie studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha oraz dyrygentury prof. Krzysztofa Missony. Studia ukończył z wyróżnieniem. Brał udział w kursie mistrzowskim w Mechelen (Belgia), prowadzonym przez prof. Flor Peetersa, wybitnego kontynuatora tradycji interpretatorskich dzieł organowych Cesara Francka. Dalsze studia odbywał w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, w klasie koncertowej prof. Hansa Haselböcka.
Marek Kudlicki jest laureatem I nagrody oraz nagrody specjalnej Ministerstwa Kultury i Sztuki na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krakowie w roku 1973.Koncertuje na całym świecie, występując w recitalach oraz jako solista z różnymi orkiestrami. Jego trasy koncertowe prowadziły dotychczas do prawie wszystkich krajów Europy, wielokrotnie do Stanów Zjednoczonych i Kanady (43 tournees), Ameryki Południowej, Afryki Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu, Japonii, Korei Płd., Singapuru, Malezji i Tajwanu.Marek Kudlicki występował na znanych międzynarodowych festiwalach oraz w czołowych ośrodkach muzycznych (Sztokholm, Londyn, Wiedeń, Sydney, Wellington, Nowy Jork, Minneapolis, Bogota, Buenos Aires i in.). Swój kunszt wykonawczy prezentował w tak renomowanych salach koncertowych jak Filharmonia Krakowska, Sala Luis Angel Arango w Bogocie, Cleveland Museum of Art, Roy Thompson Hall w Toronto, Sejong Cultural Center w Seulu, National Concert Hall w Taipei i innych.
Marek Kudlicki jest propagatorem polskiej muzyki organowej, stale włączając do programów swych recitali i nagrań twórczość rodzimych kompozytorów. Prowadził wykłady na temat muzyki polskiej na różnych kontynentach. W 200 rocznice Konstytucji 3 Maja wystąpił z uroczystym recitalem w Grace Cathedral w San Francisco.
Dokonal nagrań radiowych m. in. dla Radio Hilversum, Radio New Zealand, Radio Suisse Romande, National Public Radio – U.S.A., South African Broadcasting Corporation oraz nagrań telewizyjnych. Posiada na swym koncie liczne nagrania płytowe dokonane w Polsce i Niemczech. Pełnił funkcję jurora w konkursach organowych.Od wielu lat łączy występy jako organista-wirtuoz z działalnością dyrygencką.
Kwintet smyczkowy CON FORZA istnieje od 1999 roku. W skład zespołu wchodząabsolwenci wydziału instrumentalnego Akademii Muzycznych w Warszawie i Katowicach. Muzycy kwartetu są członkami czołowych polskich orkiestr takich jak Filharmonia Narodowa, Polska Orkiestra Radiowa i Warszawska Opera Kameralna. Bogaty repertuar zespołu obejmuje utwory począwszy od renesansu, aż do muzyki XX wieku. Obok klasycznych kwartetów smyczkowych znaleźć tu można również własne aranżacje miniatur instrumentalnych idawnych tańców. Zespół często wykonuje zapomniane utwory muzyki polskiej, co cieszy się dużym zainteresowaniem słuchaczy. Kwartet Con forza od chwili powstania prowadzi intensywną działalność koncertową. Poza wieloma ośrodkami w Polsce występował w takich krajach jak: Niemcy, Holandia, Francja, Austria, Szwajcaria, Włochy, Luxemburg, Litwa, Rosja, Ukraina, Grecja, Monako, Hiszpania, Anglia, Irlandia, Portugalia, Szwecja, Dania, Japonia, Stany Zjednoczone, Chiny, Korea, Malezja, Brazylia, Argentyna, Urugwaj.
22 SIERPNIA 2010, godz. 18.45
Rafał Siwek – bas
Magdalena Andreew – sopran
Józef Kotowicz – organy
1. Mieczysław Surzyński (1886-1924) – "Capriccio" (organy solo)
2. Georg Frederic Haendel (1685-1759) – "Ombra mai fu?" z opery Xerxes
3. Johann Sebastian Bach – "Bist du bei mir"
4. Fryderyk Chopin/ Franciszek Liszt – Preludium e-moll (organy solo)
5. Felix Mendelssohn-Bartholdy – "Jerusalem" aria z oratorium "Paulus"
6. Vinzenco Bellini – "Casta Diva" z opery "Norma"
7. Gabriel Faure – "Pie Jesu" z Requiem
8. S. Lindblad (1958) – Rapsodia i Nokturen z cyklu Espanordica (organy solo)
9. Gospel – Swing low
10. Gaetano Donizetti (1797-1848) – Ave Maria (duet)
Rafał Siwek – bas. Jeden z najwybitniejszych polskich wokalistów młodego pokolenia. Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Jerzego Knetiga. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem Kałudiego Kałudowa. Jest laureatem międzynarodowych konkursów wokalnych: Moniuszkowskiego w Warszawie (2001), Belvedere w Wiedniu (2001) oraz Competizione dell’Opera w Dreźnie (2002). Od 2001 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej.
Artysta występował na wielu prestiżowych scenach operowych, takich jak: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Opera Królewska w Brukseli, Concertgebouw w Amsterdamie, Théâtre du Chatelet w Paryżu, a także w wielu teatrach we Włoszech, m.in. Opera Rzymska, Teatro Communale w Bolonii, Teatro Regio w Turynie, Teatro del Maggio Musicale we Florencji, Teatro Regio w Parmie oraz na festiwalach: w Arena di Verona, Torre del Lago, Savonlinna.Kreując swoje role operowe współpracował z wybitnymi śpiewakami (m.in. z Placido Domingo, José Curą, José van Damem, Juanem Ponsem, Leo Nuccim, Marcelo Alvarezem) i dyrygentami (m.in. Danielem Orenem, Semyonem Bychkovem, Claudio Simone, Gianluigi Gelmettim, Zubinem Mehtą).
Wykonując repertuar oratoryjno-kantatowy współpracował z Radio France Philharmonic Orchestra, Netherlands Radio Symphony Orchestra, Filarmonica Arturo Toscanini, Orkiestrą XVIII Wieku i czołowymi orkiestrami polskimi pod batutą m.in. Helmuta Rillinga, Fransa Brüggena, Lorina Maazela, Alberto Zeddy, Krzysztofa Pendereckiego.Rafała Siwka można usłyszeć w nagraniach Ubu Rex Pendereckiego (CD Accord), Edgara Pucciniego z Placido Domingo i Juanem Ponsem (Deutsche Grammophon), a także wielu dzieł Verdiego: Luizy Miller (Decca), Trubadura (DUX), Normy (Unitel), Requiem z Zubinem Mehtą i Lorinem Maazelem.
Magdalena Andreew-Siwek – sopran Absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie Haliny Słonickiej. Doskonaliła także swój głos na mistrzowskich u prof. Teresy Żylis-Gary, Hanny Lisowskiej, Alexandriny Milchevej, Ryszarda Karczykowskiego i Kałudiego Kałudowa.
Jest laureatka Konkursu Piosenki Francuskiej w Nidzicy (I nagroda, 1990) i Międzyuczelnianego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (III nagroda i nagrody specjalne, 1996). W latach 1997-99 współpracowała z Piwnicą Artystyczną Wandy Warskiej i Andrzeja Kurylewicza, występowała także na scenie Teatru Narodowego w spektaklach: Saragossa (1998) i Halka-Spinoza (1999). Od 2002 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie debiutowała jako Vitellia w Łaskawości Tytusa Mozarta. Ma w repertuarze: Micaëlę w Carmen Bizeta, Adinę w Napoju miłosnym Donizettiego, Hrabinę w Weselu Figara Mozarta, Musettę w Cyganerii Pucciniego i partię tytułową w Dydonie i Eneaszu Purcella. W repertuarze oratoryjno-kantatowym artystki znalazły się partie sopranowe w utworach Bacha (Magnificat), Beethovena (IX Symfonia), Haendla (Mesjasz), Mozarta (Requiem, Msza C-dur), Pergolesiego (Stabat Mater) i Schuberta (Msza G-dur) oraz pieśni Lutosławskiego, Poulenca i Szymanowskiego. Dla Polskiego Radia nagrywała utwory kompozytorów: Jacka Grudnia i Mariana Sawy; towarzyszyła też Kałudiemu Kałudowowi w nagraniu jego płyty zatytułowanej Ave Maria. Na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zadebiutowała partią Madamy Cortese w Podróży do Reims Rossiniego.
Józef Kotowicz. Białostocki organista i pedagog wykładający w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Białymstoku w zakresie gry na organach i improwizacji organowej. Jest także wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Białymstoku. Pełni również funkcję organisty w Kościele Św. Wojciecha w Białymstoku. Bierze udział w licznych krajowych festiwalach organowych, a także za granicą: wielokrotnie występował na prestiżowych festiwalach organowych w Szwecji, Danii, Finlandii, Słowacji, Niemczech i USA (dwukrotnie występował na Uniwersytecie Michigan), a także grał w Wilnie i Brześciu.Ma w swoim dorobku nagranie trzech płyt CD, w tym płyta ze muzyką skandynawską XX wieku.
Jest twórcą cyklu audycji radiowych poświęconych organom północno – wschodniej Polski. Od 1996 roku pełni funkcję kierownika artystycznego Katedralnych Koncertów Organowych w Białymstoku. Jest prezesem Białostockiego Stowarzyszenia Musica Sacra.
29 SIERPNIA 2010, godz. 18.45
Maria Perucka – skrzypce
Roman Perucki – organy
1. Friedrich Wilhelm Markull /1816-1887/ – Sonata op. 56 F-dur
– Andantino
– Finale
2. Tomasso Vitali (*1665 – ?) – Chaconne na skrzypce i organy
3. Fryderyk Chopin (1810-1849) – Preludium e-moll op. 28 nr 4
4. Sergiej Rachmaninow (1873-1943) – Wokaliza Op. 34, N014(skrzypce i organy)
5. Robert Schumann (1810-1856) – I Fuga nt. BACH
6. Piotr Czajkowski (1840-1893) – Medytacje op. 42
7. Charles Maria Widor (1844-1937) – I, III, VI część z IV Symfonii
8. Jules Massenet (1842-1912) – Medytacje
Roman Perucki, – ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1986r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Od roku 1997 jest profesorem gdańskiej Akademii Muzycznej (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych) oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku. Jest Dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno ? Kongresowe, siedziba filharmonii. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Sacra, z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej (jeden z najsłynniejszych w świecie), Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów Bliżej Bacha, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale organowe w kościołach Pomorza Gdańskiego. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji, Portugalii, Rosji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie całej Polski, m.in. w Koszalinie, Olsztynie i Mławie. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (Włochy, Francja, Czechy, Rosja, Polska). W swoim dorobku ma już ponad 2000 recitali. Koncertował w najsłynniejszych katedrach i salach koncertowych, m.in. w Notre Dame (Paryż), katedra w Gandawie (Belgia), Mariinsky Theater (St. Petersburg). Koncertuje w Polsce, w niemal wszystkich państwach Europy, w Rosji, Japonii, Australii, Meksyku, Kanadzie i USA.
Jest I. organistą Archikatedry Oliwskiej. Od 1999 roku jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej .Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, posiada nagrania kasetowe i płytowe. Jego płytę Messe pour les paroisses Fr. Couperina Bohdan Pociej uznał w Ruchu Muzycznym za najlepsze nagranie roku 1991 wydane w Polsce, a II płyta Oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. W swoim dorobku posiada platynową płytę, wydaną w 1998 roku. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, w tym najwyższe odznaczenia papieskie: Pro eclessiae et Pontifice, przyznane przez Ojca Świętego Jana Pawła II oraz Order św. Sylwestra nadany przez Papieża Benedykta XVI, które sobie bardzo ceni. W roku 2005 r. uzyskał złotą odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej. W 2007 roku otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną ? Gryfa Pomorskiego za rok 2006 oraz nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki.
Maria Perucka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Henryka. Brała udział w kursach mistrzowskich, występowała w kwartecie smyczkowym na koncertach i kursach muzyki kameralnej (laureat III nagrody – Łódź 1986). Jako solistka występowała z Kaliską Orkiestrą Symfoniczną, w zespole muzyki dawnej Capella grała na stanowisku koncertmistrza, prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Gdyni, miedzy innymi z uczniami swojej klasy brała udział w kursie skrzypiec prowadzonym przez Maxima Wengerowa (październik 2009).
Koncertuje w wielu miastach w Polsce: Warszawa, Kraków, Szczecin, Lublin, Gdańsk i miastach w Niemczech, Francji, Włoszech, Belgii, Finlandii, Szwecji i Norwegii.