Zycie
Olga Hans jest polską kompozytorką urodzoną 30 maja 1971 roku w Pabianicach.
Studiowała kompozycję (1997) oraz teorię muzyki (1995) w łódzkiej Akademii Muzycznej.
Brała udział w licznych kursach i warsztatach muzycznych.
Obecnie związana jest z łódzką Akademią Muzyczną, gdzie jest adiunktem w Katedrze Kompozycji.
Olga Hans jest również członkiem Związku Kompozytorów Polskich.
Twórczość
Do najważniejszych kompozycji Olgi Hans zaliczyć należy przede wszystkim utwory takie jak: Preludium na fortepian (1992), Koniugacja na mezzosopran i fortepian do tekstu Haliny Poświatowskiej (1992), Elegia na wiolonczelę i fortepian (1993), Dwie miniatury na trio smyczkowe (1993), Barwna droga na zespół perkusyjny (1994), Dialogi na dwie altówki (1994), Improwizacja na flet solo (1994), Fantazja na gitarę solo (1994), Trio na instrumenty stroikowe (1995), Wersy na kwartet smyczkowy (1996), Da suonare a tre na altówkę, wiolonczelę i fortepian (1996), Concertino da camera na skrzypce solo, wiolonczelę solo i orkiestrę smyczkową (1996), Cantus. Fantazja chorałowa na orkiestrę symfoniczną (1997),
Koncert na skrzypce i orkiestrę (1997), Dialogi 2 na altówkę i wiolonczelę (1997), Capriccio na skrzypce i fortepian (1998), Kwartet smyczkowy nr 2 (1998), Divertimento na orkiestrę smyczkową (1998), Sonata in modo antico na kwintet dęty blaszany (1999), Lullaby for brass quintet (1999), Pieśni słoneczne na zespół wiolonczelowy (1999), Ragtime for brass quintet (2000), Intermezzo. Adagio na kwartet smyczkowy (2000), Epigraf na flet altowy solo (2000), Psalm (wg Cypriana Bazylika) na chór mieszany (2000), Da suonare a tre na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2001), Sonores na flet, wiolonczelę i gitarę (2001), Elegia na skrzypce solo i orkiestrę (2001), Litaniae de Beatae Mariae Virginis na mezzosopran i organy (2002), Lullaby for M. na kwintet fortepianowy (2002), Dwie melodie na skrzypce i fortepian (2003), Kwartet smyczkowy nr 3 (2003), Litania na chór mieszany a capella (2003), Sequentia dla Prof. F. Wesołowskiego w dniu 90. rocznicy urodzin na smyczki i organy (2004), Sonata na wiolonczelę solo (2004), Locus solus na oktet wiolonczelowy (2004), Tęcza na 4-głosowy chór dziecięcy (2004), Musica anniversaria na 4 trąbki, 3 puzony i tubę (2004), Thyrsos na perkusję, 3 trąbki, 2 rogi i 2 puzony (2004), Kwartet smyczkowy nr 4 (2004), Trzy psalmy staropolskie na chór mieszany a capella (2005), Miniatura na wiolonczelę i fortepian (2006), Nokturny na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2006-2007), Arabeska na kwartet smyczkowy (2007), Kreuzeriana – kartka ze szkolnego albumu na orkiestrę smyczkową (2007), Preludia elegijne na flet i kwartet smyczkowy (2007), Koncert wiolonczelowy na prawą rękę (2007-2008) oraz Kwartet smyczkowy nr 5 (2008).
Marta Kotas 2009-07-11