Teatr U Przyjaciół już od kilku lat słynie z tego, że nie wystawia przedstawień, jak każda grupa aktorów, lecz kreuje zupełnie nowe fragmenty czasoprzestrzeni. Wydaje
Kategoria: Teatr
Polskie Muzy: Irena Solska. Kobieta o stu twarzach
Chyba żadna z polskich aktorek nie doczekała się takiej ilości portretów jak ona. Irena Solska swoją urodą, bezkompromisowym zachowaniem i wspaniałymi teatralnymi rolami uwiodła całą
Mistrz i Małgorzata – interpretacja Teatru 13
Spektakl wyreżyserował i jednocześnie opracował scenariusz Tomasz Służewski. Scenografię przygotowała Alicja Gradowska a muzyką okrasił wszystko Jan Pałys. Teatr 13 w ubiegłym roku obchodził dwudziestą
Grzegorz Jarzyna: portret artysty dojrzewającego
Jakie pytanie najczęściej sobie zadajesz? – Takie, jakie Sydney Price postawił sobie w „Bziku Tropikalnym”: czy jestem artystą? Co to znaczy „być artystą”? – To
Krzysztof Warlikowski. Portret
„Drobny, niewysoki, w pomarańczowej bluzie, z włosami postawionymi w modnego niewielkiego irokeza, nie wygląda na swoje 43 lata. Bardziej przypomina gwiazdę rocka niż człowieka teatru”
Zobaczyć i przeżyć. O spektaklach Sceny Plastycznej KUL
„Nam tradycyjnym reżyserom – mówi Andrzej Wajda – wydaje się, że materią teatru jest słowo, dramat, ruch postaci, które rozwijają się przed naszymi oczami –
HOMMAGE A CHAGALL
Reżyseria: Adolf Weltschek Scenografia: Małgorzata Zwolińska Muzyka i realizacja nagrań dźwiękowych: Roman Opuszyński Układ ruchu: Katarzyna Skawińska II Reżyser: Lech Walicki Realizacja animacji komputerowych: Paweł
Festiwal Sztuk Różnych „Bieszczadzkie Anioły”
W dniach 12 – 16 sierpnia 2009 roku odbędzie się kolejny już festiwal. Ta kilkudniowa impreza odbywa co roku się od 2001 r. w Bieszczadach
Wierszalin – opowieść o końcu świata
Ten teatr nie mógłby istnieć nigdzie indziej. Dzięki zanurzeniu w otoczeniu polsko-białoruskiego pogranicza, dzięki białostockim lasom i starej drewnianej chacie, Wierszalin wyrósł na jeden z
Zbigniew Zapasiewicz (1934-2009)
Facet (nie) całkiem serio Na nas, młodych dziennikarzy, pełnych idealistycznego myślenia o teatrze, traktujących go jako mistrza i wyrocznię patrzył z odrobiną politowania, może trochę