Jerzy Duda-Gracz malował groteskowe wizerunki ludzi o zdeformowanych kształtach – rozleniwionych i nadmiernie otyłych kobiet oraz zaniedbanych i ospałych mężczyzn. Oprócz słynnych karykatur tworzył on
Kategoria: Współczesnośc powoj
Wojciech Siudmak – hiperrealista fantastyczny zapatrzony w_ideały renesansu.
Wyraziste obrazy Wojciecha Siudmaka stały się znakiem rozpoznawczym polskich wielbicieli fantastyki i science fiction. Surrealistyczne dzieła budzą również zainteresowanie u osób, które wprawdzie nie podzielają
Tomasz Sętowski – odkrywca niezbadanych przestrzeni sennych _iluzji
Co sprawia, że fantasmagoryczne obrazy Tomasza Sętowskiego przyciągają uwagę i na długi czas zapadają w pamięć? Czy dzieje się tak za sprawą enigmatycznych postaci, odzianych
Tadeusz Boruta – twórca realistycznych aktów z symbolicznym _przekazem
Tadeusz Boruta czerpie inspiracje ze sztuki sakralnej, nie zawsze jednak maluje on obrazy stricte religijne. Motywy religijne stanowią dla artysty zwykle tylko punkt wyjścia do
Sztuka Agaty Bogackiej, czyli o samotności wtopionej _w błękity i szarości pokrytych akrylem płaszczyzn
Obrazy Agaty Bogackiej w sposób bezkompromisowy ukazują wszystkie, nawet najbardziej intymne problemy, z którymi styka się współczesna dziewczyna. Sztukę tę określa się czasem mianem feministycznej,
Mitologia kluczem do poznania spraw ostatecznych _w nowatorskiej twórczości Danuty Leszczyńskiej-Kluzy
Danuta Leszczyńska-Kluza w swojej twórczości wykorzystuje bardzo zróżnicowane środki artystycznego wyrazu. Jej obrazy stanowią często wypadkową cech grafiki, rysunku i dzieła malarskiego, a do ich
Magdalena Abakanowicz i jej niezwykłe twory, czyli_o filozofii ludzkiego istnienia w biologicznym kontekście
Magdalena Abakanowicz stworzyła zupełnie nową kategorię rzeźby, która nosi w sobie cechy miękkiej i zwykle bezkształtnej tkaniny, barwnego obrazu oraz formy przestrzennej. Zanim jednak do
Sztuka Stanisława Fijałkowskiego, czyli o poszukiwaniu _zaginionego w świadomości ludzkiej archetypu
Obrazy Fijałkowskiego są pełne ukrytych znaczeń i trudnych do odczytania symboli. Na płótnach często pojawiają się cyfry i figury geometryczne obok których widnieją niedokończone formy
Antyestetyzm w sztuce formą obrony przed złowrogą rzeczywis-tością, czyli świat widziany oczami Zbyluta Grzywacza
Zbylut Grzywacz zawsze żywo reagował na absurdy polskiej rzeczywistości, które niejednokrotnie uniemożliwiały normalne funkcjonowanie w naszym kraju. Malował on więc niekończące się kolejki, bezbarwną masę
Tadeusz Kantor – kontynuator myśli Witkacego zafascynowany_sztuką asamblażu.
Fragmenty toreb, worków i rozmaitych szmat przyczepionych do powierzchni obrazów, porwane i zniekształcone, lecz triumfalnie wychodzące z zamalowanych płócien parasole oraz kawałki drewna i metalowe