Polska sztuka / Muzyka / Pop

  • Opublikowano:

    2011-09-08
  • Odsłon:

    422

Zróbmy sobie gwiazdę!

Choć w Polsce gwiazd muzyki pop co nie miara, to jednak jeszcze żadnemu popowemu artyście z kraju nad Wisłą nie udało się zyskać międzynarodowej pozycji. Do tej pory światowa branża muzyczna nie była specjalnie skłonna do przebierania wśród naszych rodzimych wykonawców. Skoro jednak nie przyszła góra do Mahometa, przyszedł Mahomet do góry. Tak rozpoczęła się realizacja projektu "Poland... Why Not?" mającego na celu, mówiąc wprost, wyprodukowanie polskiej gwiazdki pop, która zajaśnieje na arenie międzynarodowej

Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Brian Allan, niezależny artysta posiadający bogate doświadczenie w branży muzycznej. W 2002 roku Allan podpisał umowę z wytwórnią EMI (2K Sounds) w Los Angeles i osiadł w Kalifornii, gdzie rozpoczął współpracę z zasłużonymi kompozytorami z Ameryki Północnej m.in.: Steve Dorff, Randy Bachman, Jud Friedman, Jamie Houston czy Paul Stanley z KISS. Allan działał również jako manager. Artysta jest też założycielem Rokket Music, międzynarodowej wytwórni muzycznej z biurami w Los Angeles, Londynie, Berlinie, Helsinkach, Tokyo i Warszawie. To właśnie Rokket Music odpowiada za produkcję projektu "Poland... Why Not?" w Polsce. Rokket Music chce stwarzać artystom z całego świata możliwość znalezienia swojego miejsca na globalnym rynku muzycznym. Dzięki wypracowanej przez wytwórnię sieci kontaktów stało się możliwe stworzenie inicjatywy mającej na celu wypromowanie polskiej gwiazdy pop na świecie. Projekt obejmuje stworzenie wizerunku potencjalnej gwiazdy, umożliwienie jej współpracy z artystami światowego formatu oraz prowadzenie kampanii marketingowej. Dodatkową ambicją twórców projektu jest przedstawienie Polski na arenie międzynarodowej i zwiększenie poczucia dumy narodowej Polaków.  
Pierwszym krokiem na drodze realizacji projektu "Poland... Why Not?" było zaproszenie do naszego kraju światowej klasy producentów muzycznych i kompozytorów (m.in. Rob Hoffman, Jud Friedman), których utwory sprzedają się w milionowych nakładach na całym świecie. Ekipa pracowała przez 10 dni z polskimi artystami w warszawskim Sound&More Studio i w kilku innych. Następnie praca kontynuowana była w Filadelfii m.in. z Jimem Beanzem i Shawnem Donnellem, którzy odpowiadają za sukcesy takich artystów jak Shakira, Danity Kane, Nelly Furtado, Justin Timberlake, Britney Spears czy Chris Cornell. Wtedy właśnie powstawały utwory w wykonaniu Nataszy Urbańskiej i Patricii Kazadi. Piosenki znajdą się na płycie "Poland Why Not?", która będzie jednym z owoców wytężonej pracy całej ekipy działającej w ramach projektu. Na chwilę obecną album składa się z kilkunastu utworów przygotowanych przez światowej sławy kompozytorów, producentów i autorów tekstów. Tak przygotowane potencjalne hity wykonuje kilku polskich artystów. Płyta ma się ukazać we wrześniu.
W połowie sierpnia Natasza Urbańska i Patricia Kazadi wyjechały do Los Angeles by pod okiem reżyserów z najwyższej światowej półki nakręcić teledyski do singli zwiastujących płytę "Poland Why Not?". Teledysk Nataszy do utworu ‘All The Wrong Places’ wyreżyseruje David Palmer, zaś za klip Patricii do utworu ‘Go Crazy’ odpowiadał będzie Frank Borin.
David Palmer to jeden z najbardziej znanych i cenionych reżyserów teledysków w Hollywood. Odpowiadał za realizację teledysków do utworów m.in. Nelly, Mary J Blige, Toni Braxton czy Lil’a Wayne’a. Od niedawna Palmer zajmuje się także reżyserią filmów dokumentalnych.
Frank Borin to z kolei jednym z najpopularniejszych i najlepszych reżyserów filmów reklamowych i teledysków w Los Angeles. Borin jest twórcą clipów dla m.in. Eminema, Natalii Imbruglii, Duran Duran czy Good Charlotte.
Utwór "All The Wrong Places" wykonywany przez Nataszę Urbańską, opowiada o poszukiwaniu miłości w najmniej odpowiednich do tego celu miejscach. W teledysku Natasza spaceruje po rozgrzanej plaży Venice Beach w Californii, bezskutecznie szukając tzw. "Mr. Right". Ostatecznie poszukiwania kończą się imprezą na luksusowym jachcie.
Z kolei plan teledysku do "Go Crazy" w wykonaniu Patricii Kazadi został zlokalizowany w centrum Hollywood. Kluby, taniec i różnorodne stylizacje w jakich wystąpiła Patricia - to z pewnością zobaczymy w clipie do "Go Crazy".
W clipach oprócz naszych rodzimych artystów zobaczymy dwudziestu szczęśliwców wyłonionych w konkursie zorganizowanym przez Rokket Music. Aby wziąć udział w zabawie należało kupić jeden z produktów w sklepie Esotiq albo wybrać się na seans do kina Cinema City. Po wysłaniu smsem unikalnego kodu i zarejestrowaniu się na stronie projektu wytypowani szczęśliwcy między 29 a 31 lipca wzięli udział w castingach. Podczas przesłuchań przedstawiciele Rokket Music wraz z Nataszą Urbańską i Patricią Kazadi poprzez szereg pytań wybrali finalistów konkursu - 18 kobiet i 2 mężczyzn. Wszyscy zwycięzcy wystąpili na planach clipów w kostiumach firmy Esotiq, która jest głównym sponsorem projektu "Poland... Why Not?".
Oba teledyski będzie można obejrzeć już we wrześniu. Single w wersji audio już od połowy sierpnia krążą po radiowych antenach. Płyta projektu już we wrześniu. Czy zapewni nam to Polsce gwiazdę pop światowego formatu? Zobaczymy.


Michał Wróblewski